czwartek, 21 czerwca 2012

Pstrąg na czerwono

Nie ukrywam, że planując dzisiejszy obiad miałam na względzie wykorzystanie do niego dorsza. Niestety go nie dostałam. Jako alternatywę, nie bez obaw o efekt, wybrałam pstrąga. Ta ryba zawsze kojarzyła mi się przyrządzana w całości z ziołami i cytryną. Jest dość oścista co było następnym minusem. Zaryzykowałam i powiem szczerze, że się nie zawiodłam :)  Wyszło pysznie :)

Przepis jest niezwykle prosty, całość z przygotowaniem zajmuje najwyżej pół godziny.

Składniki:
  • duży filet z pstrąga 
  • puszka pomidorów
  • żółta papryka
  • cebula
  • średni słoiczek przecieru pomidorowego
  • czosnek
  • sól, pieprz
  • koperek
  • olej bądź oliwa do smażenia
Marynata do ryby:

  • mleko
  • pieprz cytrynowy
  • czosnek
  • sól, pieprz

Rybę wkładam na kilka godzin do lodówki. Wcześniej mocze ją w mleku z dodatkiem pieprzu cytrynowego,  czosnku i soli.








Do garnka wlewam pomidory, później dodaje paprykę i krążki cebuli. Podlewam oliwą i duszę. Po ok. 5 minutach dodaje przecier i  rybę. Doprawiam. Gotuje aż rybka będzie miękka.
















Przepis pochodzi z programu "Kuchnia czynna całą dobę" TVN Style :) 

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny przepis, wygląda naprawdę zachęcająco :) szczególnie dla takich miłośników ryb jak ja

    OdpowiedzUsuń