czwartek, 28 czerwca 2012

Placki drożdżowe z jagodami



Składniki:

  • 80 dag mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru kryształu
  • szczypta soli
  • 8 dag drożdży
  • szklanka mleka 
  • 3 całe jaja
  • 10 dag tłuszczu (margaryny)


Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy cukier i sól. Drożdże roztapiamy w 6 łyżkach mleka i łyżce cukru. Odstawiamy je do wyrośnięcia.





Tłuszcz roztapiamy.Mleko lekko podgrzewamy ( tak aby było letnie). Jajka rozbijamy do szklanki i roztrzepujemy. Do mąki i reszty składników dolewamy powoli mleko, jednocześnie mieszając. Następnie jajka, drożdże i tłuszcz. Energicznie mieszkamy i wyrabiamy ciasto. Najlepiej jest to robić ręką, można też łyżką. Ciasto jest gotowe wówczas, gdy swobodnie odchodzi od łyżki/ręki. Ostawiamy do wyrośnięcia, w pomieszczeniu bez przeciągów. Przykrywamy czystą ściereczką. 



Ciasto dzielimy na dwie części, rozbijamy, posypujemy jagodami i cukrem. Można również rozsiać odrobinę mąki. 




Pieczemy ok 40 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku. Z podanych proporcji wychodzi 2 placki :)







5 komentarzy:

  1. boże!!! *_*
    zabiłaś mnie tym przepisem, ja chcę takie TERAZ!!!! <#
    zrobię niebawem! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny placek!
    Dokładnie taki z pyszną kruszonką piekła moja babcia.
    To było niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany, ale mam smaka na taki placek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj kusisz :-) bardzo mi narobiłaś smaka tym przepisem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja dieta jest zagrożona kiedy widzę taka dużą ilość owoców w cieście:)

    OdpowiedzUsuń