piątek, 24 sierpnia 2012

Oponki


Zdecydowanie smak dzieciństwa! Zawsze znikały w tempie ekspresowym. Im bardziej świeże tym podobno lepsze, chociaż ja wole jak trochę przestygną. Koniecznie z cukrem pudrem :-)

Składniki:

1 kg sera białego
 1 kg mąki pszennej
5 całych jaj
1 szklanka cukru
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej

Z podanych składników zagniatamy ciasto. Jajka należy rozbić w szklance i dodać do wysypanej na stolnice mąki z rozdrobnionym serem i resztą składników. Rozwałkować ciasto niezbyt cienko i wyciąć koła o dowolnej wielkości. Nie zapomnijcie o dziurce w środku :-) smażymy na głębokim oleju bądź smalcu podobnie jak pączki czy faworki.




3 komentarze:

  1. Oponki?! Kiedy ja je jadłam..
    :(
    Mam ochotę na kilka takich kółeczek z dziurką..:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaki dzieciństwa... :-)
    Twoje wyglądają cudnie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam oponki! Kojarzą mi się z moją mamą, która robiła je na kilogramy :D

    OdpowiedzUsuń